I år firar linjen sitt treårsjubileum, och utvecklingskurvan, för både linjen och turismen i Jönköping, har en tydlig kurva uppåt.
Henrik Älverdal, Marknadschef för Jönköping Airport, berättar:
”Under förra året ökade flygningarna med hela 17%. Linjen uppskattas av såväl affärsresenärer som privatresenärer, och visar på att det finns ett stort behov av smidiga förbindelser från den regionala flygplatsen och ut i världen. På samma gång kommer världen närmare Jönköping.”
Flyglinjen trafikeras hela 12 gånger i veckan, vilket vittnar om dess attraktivitet.
Smålands Turism kommer tillsammans med Destination Jönköping att medverka i ett event tillsammans med BMI Regional i Frankfurt, för att ytterligare marknadsföra den populära flyglinjen. Där kommer en presentation av Småland i allmänhet och Jönköping i synnerhet att framföras, med resebokare i Frankfurt-regionen som publik. Eventet äger rum den 28 februari.
Lena Larsson, VD på Smålands Turism, berättar:
”Flyglinjen från Frankfurt till Jönköping betyder att besöksnäringen i regionen kan erbjuda reseanledningar under hela året på vår viktigaste marknad, Tyskland. Tyska marknaden växer varje år och vi ser en stor potential för oss att attrahera fler besökare. Vi vet att tyskarna gillar Sverige och Småland, och flyglinjen hjälper oss i vårt uppdrag att, tillsammans med företagen i länet, paketera nya erbjudanden till marknaden.”
Leave a Reply